Brev:
Sulten baby - hvordan gribes det bedst an?
23. maj 2014
Alder:
2 mdr.
Sulten baby - hvordan gribes det bedst an?
Hej Helen,
Min mindste søn er nu knap 2 1/2 måned. Sidste uge fik vi SP og han vejede 7 kg (!!) og 61 cm lang, mod 4 kg og 52 cm ved fødsel.
Han er glad for sin flaske, spiser godt, nogen gange for godt :) Han skal ca ha 200 ml pr flaske så det får han. Men han ku sagtens spise mere. Min Sp rådede mig til at prøve med den gule allomin extra da den mætter lidt mere. Efter lidt søgen, spurgte jeg Semper som meddelte at den er udgået. Men de sagde at jeg kunne supplere med deres glutenfri majsvælling når han blir 4 mdr. Evt som natflaske.
Men min Sp synes at jeg sku starte op på smagsprøverne når han blir 4 mdr, netop fordi han er en stor dreng og han virker sulten. Men bør jeg både starte op med en flaske majsvælling plus smagsprøverne på en gang? Tænker om maven ville kunne følge med? Vil jo helst ikke forhaste mig så han får maveproblemer.
Men han sover godt om natten, får godnatflaske omkring 19.30, sover indenfor en time, vågner ved 01 tiden, men drikker kun 40-70 ml. Vågner igen omkring kl 04-05 og her drikker han også kun 40-70 ml. Og har travlt med at få lov at sove videre bagefter. :) Han vågner og står op ved 6.30 tiden. Og her starter hans store sult igen :)
Men hvordan ville du gribe det an, mht opstart på grød og evt vælling?
Har netop bestilt din bog om mad :) Glæder mig til den kommer.
Ellers er Loui en glad dreng, smiler, griner næsten, pludrer, ruller fra mave til ryg, kan godt lide at ligge på maven, hans to første tænder er begyndt at vise sig under tandkødet og er ved at få en rigtig god dagsrytme med to lange lure på 2-3 timer stykket, og 1-2 powernaps sidst på dagen. I rivende udvikling ;-)
Min første dreng blev også stor, vejede 10,5 kg som 6 mdr men ham ammede jeg så der holdt man jo ikke nøje øje med hvad han fik ind. Men han er slet ikke tyk den dag idag, 2 1/2 år og vejer 15 kg. Han har gode kinder, men får en ordentlig og god kost. Så er ikke bekymret for at Loui som sådan blir for tyk, er egentlig mest for at han får lov at spise til han selv siger stop - men tror ikke han har fundet stopknappen endnu ;-)
Glæder mig til at høre fra dig :)
Hilsen mor til 2.